miércoles, 2 de mayo de 2018

FORNEIROREN ARTIKULUA

Aste honetan, Forneiroren artikuluan oinarritu gara, eta, ideia nagusiak aztertzeko klaseko guztion artean tertulia dialogiko bat egin dugu.

Hasteko ideiekin, esan beharrekoa da, ideia asko atera genituela. Forneirok, behaketa eta espazioari garrantzi handia ematen dio, haurrei hezitzeko giroa egokia izatea beharrezkoa delako. Bere artikuluan, hainbat aldiz aipatzen du ez dela gauza bera eskolaren espazioa eta ikaskuntza giroa. Gainera, beharrezkoa da espazioa ikaskuntza bat izango balitz bezala hautematea. Hainbat eredu hezigarri daude ikaskuntza giroa hainbat eratara prestatzen dutenak, hau da, Forneiroren ikuspuntutik, ez dago soilik modu bat haurrei irakasteko ezta espazio zehatz bat. Haur Hezkuntzako adinetan, egunero bizitzen dituzten ekintza guztiak ikasteko balio dira.

Haur Hezkuntza ulertzeko, lau dimentsio ezberdin ulertu behar dira: Fisikoa, funtzionala, emozionala eta erlazionala.
Autore honek, esaten du, Didaktikak bi helburu ezberdin dituela:
- Ikasi ikasten eta entzuten behaketaren bitartez espazioan dagoen eredu hezigarria lau dimentsio ezberdinen laguntzaz.
-Kontuan hartu eskolako espazioa.

Ebaluazioari, garrantzi asko ematen dio. Beraz, haurrekin egiten diren interbentzioak berpentsatu egin behar dira eta ume bakoitzeko ezaugarriei egokitu. Bestalde, hezitzeileak jakin behar dute zein elementu izango dira identifikatu eta behatu behar dituztenak eta zein hausnartu eta aztertu behar dituztenak era sakon batera.
Gelaren espazioaren behaketa, baliagarria izan behar da hobetzeko eta erruak kontuan hartzeko. Horrela, erruak baldin badaude, behaketak, lagunduko du erru horiek zuzentzen eta ez behin eta berriz huts egiten.
Behaketaren ondorioz, kontuan hartzen dira bete ez diren helburuak.

Amaitzeko, Forneirok esaten duen esaldi bat utziko dizuet:

'El ambiente habla aunque nosotros permanezcamos callados'

Hau izan da dena gaurkoz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario