Aste honetan, Oihane Melladori tokatzen zitzaion aurkezpen bat egitea; Proiektuen bidezko heziketa.
Proiektuen bidezko heziketa, lan proiektuak proiektuetan oinarritutako metodologia da. Hau da, ikuspegi globalizatzailean oinarritzen da, haurren aurrezagutzan eta esperientzietan oinarrituz.
Metodologia honetan, hezitzaileak aktiboki entzun behar du haurrari, beraren interesak zeintzuk diren jakiteko. Gainera, ezinbestekoa da haurraren ekintzak behatzea. Hala ere, ez dugu ahaztu behar, haurrek ez dutela soilik ikasten planifikatuta dauden ekintzetatik, bere interesak ere laguntzen dute hauek ikasteko eta kontzeptuak barneratzeko. Helduak, rol komplexua du; erantzunak kanalizatu behar ditu, haurren interesak antolatu, beraien ikuspeguak aberastu, galdera egokiak planteatu behar ditu, baliabide ezberdinak bilatu eta norbere jarduera eta eraiki diren ezagutza berriak ebaluatu. Beraz, hezitzaileak paper garrantzitsuena dauka, gelan dauden interes, arazo edo egoera desberdin guztiak landu edo konpondu behar duelako baliabide ezberdinak erabiltzen.
Metodologia hau sortu zenean, helburu finko bat zeukan; Ikasketa prozesuaren oinarria haurren interes eta esperientziak inzango dira. Helduak egoera artifizialetan proposatutako gaiak, edukiak ekiditea. Beraz, haurrak modu autonomoan ikasketak burutzeko prozedurak garatzea lortu nahi da, eta, bizitzako edozein momentuan ikasketak burutzeko dugun modu naturala, eskolako dinamikan erabiltzea bilatzen du.
Proiektuen metodologia honek, beste programazio konbentzionaletik hainbat alderdiengatik bereizten da:
-Gaiak haurrek egindako proposamen eta interesetatik abiatzen da.
-Haurrek dakitena eta jakin nahi dutena kontuan hartzen da.
-Iraupena edo denboralizazioa malgua da.
-Prozesuan zehar burutzen diren akatsak positiboki baloratuko dira.
Amaitzeko metodologia honekin, beraren faseak aipatuko ditut:
1) Gaiaren aukeraketa.
2) Zer dakigu eta zer jakin nahi dugu.
3) Aurrezagutzen komunikazioa eta euren arteko kontrastea.
4) Informazio-iturrien bilaketa.
5) Lanaren antolaketa.
6) Jarduerak burutzea.
7) Txostena burutu.
8) Egindakoaren ebaluazioa.
Oihane Melladoren aurkezpena, ez zen hemen amaitu. Metodologia honetako adibide bat jarri zuen: ANTZUOLAKO ESKOLA. Eskola honek, bideo bat dauka azaltzen bere metodologia eta haurren garrapena.
Hona emen atxikituko dizuet pixkat hobeto ulertzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario